Kurumsal İletişim Müdürlüğü -

Yeni akım: Instagramlama

gelişim üniversitesi
  1.   Kurumsal İletişim Müdürlüğü
  2. Haberler


Yeni akım: Instagramlama


Sosyal medya aracılığıyla birbiriyle etkileşimini artıran kullanıcılar, zamanlarının önemli bir bölümünü dijital ortamlarda geçirmeye başladı. Özellikle görselleriyle kendilerini ifade etmek isteyenlerin yöneldiği Instagram’a olan ilgi her geçen gün daha da artıyor. Kullanıcılar gezdikleri şehirleri, kendilerini ‘’Instagramlamaya’’ uygun görürken şehirlerin de bilinmeyen noktaları birçok kullanıcı ile buluşuyor.


Instagram’ın insanların hayatının önemli bir parçası haline gelmesini değerlendiren İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş özellikle şehirlerin imajları açısından ilgili mecranın kullanımını değerlendirdi.

SOSYAL MEDYA ŞEHİRLERİN İMAJLARI AÇISINDAN OLDUKÇA ÖNEMLİ!

Sosyal medyada kişilerin özellikle kendileri hakkında paylaşım yaptıkları akıllara gelse de son dönemlerde kullanıcıların gezdikleri veya şehirde ziyaret ettikleri önemli noktaları da paylaştığına değinen Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş, ”Sosyal medya araçlarının ve ’Instagram’ın geniş kitlelerce kullanımı, onların bir araştırma nesnesi olmasını da beraberinde getirdi. Bu eğilim sonucunda da literatüre Instagramlanabilirlik (Instagrammable) kavramı kazandırıldı. Artık kullanıcılar tıpkı özel hayatlarını ve ilgi alanlarını paylaşmaya değer gördükleri gibi şehirleri de Instagramlamaya değer olarak görüyorlar. Bu yüzden şehirlerin imajlarının yönetilmesinde Instagram gibi platformların önemi de artıyor’’ dedi.  Kültürel zenginliği ve tarihi geçmişi ile pek çok noktasının ziyarete açık olan İstanbul, Instagramlanabilirlik açısından da oldukça önemli bir konumda yer alıyor. Instagram yoluyla birçok turist tarafından tanıtılan şehir, dünyanın her noktasından ziyaretçi çekiyor.

BİLGİ AKTARIMI YAPARKEN BİRÇOK KONUYA DİKKAT EDİLMELİ

Yalnızca Instagram değil bir bütün olarak sosyal medya platformları şehirlerin imajları açısından önemli olarak değerlendirilebilir. Facebook, Twitter, YouTube vb. pek çok platform şehirlerle ilgili belirli aktarımlar yapmak için kullanılabilmektedir. Bununla birlikte internet sayesinde günümüzde haritalandırmaya dayalı pek çok platformun da şehirler hakkında bireylerin izlenim edinmesi açısından önemli görüldüğünü vurgulayan Savaş, sosyal medya üzerinden bilgi aktarımı yapılırken; veri gizliliği, dijital iz, gözetim, tüketim ve kimlik gibi pek çok açıdan sorgulama gerçekleştirilmesi gerektiğini de belirtti.


Haberler