Dünya üniversiteler sıralaması yapan prestijli kuruluşlardan biri olan Round University Ranking (RUR) 2023 sonuçlarını açıkladı. Dünya genelindeki önde gelen üniversiteleri; Öğretim, Araştırma, Uluslararası Çeşitlilik ve Finansal Sürdürülebilirlik başlıkları altında toplam 20 göstergeye göre değerlendiren RUR, yaptığı sıralama için belirli kriterleri değerlendiriyor. Üniversitelerin puanları belirlenirken temel göstergeler olarak öğretim boyutu ve araştırma boyutu %40, uluslararası çeşitlilik boyutu ve finansal sürdürülebilirlik boyutu ise %10 oranında toplam puana yansıtılarak skor hesaplaması yapılıyor.
İGÜ, ‘Web Görünürlüğü’ ve ‘Sosyal Medya’ payında öne çıkıyor
RUR Rankings Agency tarafından 14 yıldır yayımlanan liste, uluslararası bir derecelendirme platformu olarak her yıl yükseköğretim kurumlarını “öğretim, araştırma, uluslararası çeşitlilik ve finansal sürdürülebilirlik” ölçütlerine göre değerlendiriyor. Açıklanan sıralamaya göre İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), dünya sıralamasında 1122’nci olurken; Türkiye’deki üniversiteler arasında 33’üncü sıraya yerleşti.
2023 yılı sıralamalarında “Uluslararası Çeşitlilik” göstergesinde öne çıkan İGÜ, son 3 yıldır gösterdiği yükselişi ‘Bronz Lig’e çıkarak taçlandırdı. Dünyada 391’inci Türkiye’de ise 7’nci sırada yer alan İGÜ, önemli bir başarıya imza attı. Aynı göstergede, ‘Uluslararası Ortak Yazarlı Makaleler’ payında da dünyada 40’ıncı üniversite olan İGÜ, Türkiye’de 3’üncü sırada yer aldı ve bu sıralamaların en değerlisi olan ‘Elmas Ligi’ne yükseldi.
Öğretim, Araştırma ve Finansal Sürdürülebilirlik göstergelerinde açıklanan sıralamaya göre İGÜ; ‘Öğretim’ göstergesinde dünyada 1117’nci, Türkiye’de 30’uncu oldu. Aynı göstergede yer alan ‘Web görünürlüğü’ payında ise global ölçüde uyguladığı dijital stratejileri doğrultusunda dünyada 640’ıncı, Türkiye’de 11’inci oldu.
‘Araştırma’ göstergesinde dünya sıralamasında 1116’ncı, Türkiye’de 34’üncü olurken; sosyal, kültürel ve akademik bazda ürettiği içerikler ile ulusal ve uluslararası paylaşımlarındaki başarısı doğrultusunda ‘Sosyal medya görünürlüğü’ payında dünyada 660’ıncı, Türkiye’de 27’inci olarak derecelendirildi.
‘Finansal Sürdürülebilirlik’ göstergesinde ise dünyada 1075’inci, Türkiye’de ise 31’inci sıraya yerleşti.
Sıralamaya buradan ulaşabilirsiniz.