Kurumsal İletişim Müdürlüğü -

İkinci el alışverişe olan talep büyüyor

gelişim üniversitesi
  1.   Kurumsal İletişim Müdürlüğü
  2. Haberler


İkinci el alışverişe olan talep büyüyor


Sürdürülebilir yaşam tarzı, özellikle de doğal kaynakların azalması sebebiyle tüm dünya üzerinde hakim olmaya başladı. Kullanıcıların ikinci el pazarında lüks tüketim ürünlerine de çevrim içi yollarla ve kiralama platformlarıyla ulaşabiliyor olması ise tüketimin yeni biçimlerini ortaya koyuyor. Sahip olma kavramı yerini kullanım değerine bırakırken marka garantili ikinci el ürünlere de ilgi oldukça büyük.


Kullanıcıların değer yapılarının değiştiğine vurgulayan İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci, ‘’Eskiden bir başkasından kullanılmış eşya veya kıyafet alıp kullanmak pek de hoş karşılanmazdı. Ancak değişen değer yapıları hem markaları zamansız tasarıma sahip ürünler yapmaya yöneltiyor hem de tüketicileri sürdürülebilirliğe yönlendiriyor.’’ dedi.

2020’DE 33 MİLYON TÜKETİCİ İLK DEFA İKİNCİ EL ÜRÜN ALDI

2021 yılında Resale Report’un yaptığı araştırmalara göre; 2020 yılında 33 milyon tüketicinin ilk defa ikinci el ürün alırken, katılımcıların %76’sının önümüzdeki yıllarda ikinci el satışların büyüyeceğini de düşünüyor. Dünyada doğal kaynakların azalması, tüketimin daha bilinçli hale gelmesini mecburi bir hale getirdiğine değinen Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci sözlerine şöyle devam etti:

‘’Bilinçli tüketimin artırılması ikinci el ürünlerin tekrar kullanıma kazandırılması için talep oluşturdu. Giyimden mobilyaya ve hatta elektronik sektörüne kadar uzanan ikinci el pazarı, iş modellerinin teknolojik unsurlarla uyarlanarak, tüketici beklentilerine göre yeniden güncellenmesini sağladı. Özellikle de markaların kendi bünyelerinde açtıkları ikinci el ürün mağazalarında, bu ürünlere garanti veriyor olması hem tüketicilere güven veriyor hem de markaların daha fazla kabul görmelerini sağlıyor.’’ dedi.

İSTER KİRALAYIN İSTERSENİZ DE SATIN ALIN

Günümüzde ikinci el lüks ürünlere yönelik artan talebin yanı sıra, çevrim içi ikinci el ve lüks kiralama platformlarının yükselişi nedeniyle lüks tüketimin yeni biçimlerine olan ilgi de artıyor. İş modellerinde değişime giden markalar, ‘’kullandıkça öde ve kiralanabilir lüks’’ ile ürünleri erişilebilir ve sürdürülebilir tüketime açıyor.
 


Haberler